Máte něco na srdci?

Můžete mi poslat email:

lucie.zitt@email.cz

Lucie Zitterbartová

IČ: 74515241

Nebo mne jednoduše najdete na všemožných sociálních sítích.

  • Facebook - Black Circle
  • Twitter

© 2019 by Lucie Zitterbartová. Česká Republika/Praha. Proudly created with Wix.com

  • Lucie

Proč mít Linkedin?

Aktualizace: 3. čvc 2019

Linkedin je profesní síť, která pro drtivou většinu lidí skončí tím, že tam v lepším případě mají vyplněný životopis, v horším případě tento profil založený vůbec nemají a vnímají tuto sociální síť na stejné úrovni jako Facebook. Samozřejmě pak existuje skupina lidí, která si svojí aktivitou Linkedin s Facebook přímo plete. Ale jen málokdo dokáže využít skutečnou sílu a potenciál, který se na této síti skrývá.


V první řadě si tedy musíme ujasnit, PROČ mít profil. Základní a asi i původní funkcí této sociální sítě mělo být setkávání uchazečů s trhem práce zejména potom v oborech a na pozicích, které patří mezi ty specializované a úzkoprofilové. Z logiky věci je zde tedy hodně lidí z oboru personalistiky.


Druhou oblastí je firemní prezentace produktů a služeb, kteří zde hledají další uplatnění na trhu. Z logiky věci je zde tedy hodně lidí, kteří něco prodávají a v pasivní podobě těch, co něco kupují. Mezi nimi najdete mnoho majitelů firem, manažerů z obchodu, výroby, ale i nákupu. Často zde najdete zástupce od nižšího až po TOP management velkých korporátů.


Z této sekce se vždy rodí velké množství lidí, kteří podnikají jako OSVČ. Jsou to všelicjací prodejci, obchodníci, konzultanti na cokoli, finanční poradci, rozvojoví kouči, obchodní právníci a mnoho dalších profesí, které v tomto světě krásně přežívají. Všichni tito lidé, které jsem dosud zmínila, mají jedno společné - velký kupní potenciál s dobrou bonitou.


Do toho se nám samozřejmě dostávají absolventi, řadoví zaměstnanci, kteří potom krásně doplňují tento svět, protože zde hledají své uplatnění.


To samozřejmě není celé spektrum, ale všichni jmenovaní tvoří asi tu nejpočetnější skupinu. Málokdy tu najdete profil prodavačky z Tesca nebo zedníka ze stavební společnosti. A upřímně? Za mě je to obrovská škoda.


Uvedu Vám jeden kouzelný příklad.


Moje kamarádka šije šaty. Začínala na mateřské - prostě koníček a přivýdělek k mateřské. Začalo se jí dařit, takže po mateřské už se mohla začít zabývat myšlenkou, že by si otevřela malý krámek v Praze. To ale znamená obrovské vstupní náklady a potýkala se s tím, že stránka na Facebooku jí nepřinášela tolik klientů, kolik by potřebovala a někteří ji zboží často nepřevzali, protože jednoduše nebyli bonitní.


Koukala jsem na její návrhy a říkám si, holka, vždyť to jsou krásný věci, sama bych některé brala do práce. A v tu chvíli mi to došlo. Šila krásné dámské šaty a měla spíchnout i pánské obleky. Společně jsme založily profil na Linkedinu, kam začala dávat fotky svých krásných prací. Trvalo to zhruba dva tři měsíce, a měla první dva zákazníky, které získala díky Linkedinu. A hlavně první doporučení od těchto zákazníků. Byl to začátek úspěchu, kterak se ze švadlenky stala majitelka dnes již úspěšného salonu.


A proto je dobré mít Linkedin.


#Linkedin #networking