• Lucie

Popisky produktů pro eshopy

Naše země je opravdu eshopovým rájem. Češi prostě milují online nákupy. Pro obchodníky je to na první pohled ráj, země zaslíbená. Ale jakmile odezní euforie z prvních objednávek, velice rychle přijde vystřízlivění a AHA moment. Konkurence je na českém malém trhu obrovská a uspějí jenom ti, kteří svému eshopu věnují každodenní mravenčí práci a neunikne jim žádný detail. Takže dřív nebo později vám dojde, že šetřit na fotkách, videích a textech na blogu je vlastně sebevražda.


Fotky a videa jako "xicht" vašich produktů

Investujete do prvního fotografa, který vám produkty nafotí "jinak". Aby to nebyly fotky od výrobce. Aby to nebyly fotky s vodotiskem kdo ví koho. Aby to prostě byly VAŠE fotky. Časem od těch nejzajímavějších či nejprodávanějších produktů vycítíte potenciál na produktová videa. Ukážete svým zákazníkům možnosti a způsoby, jak ten či onen produkt používat. Pecka. Nakonec zjistíte, že to "cosi", čeho jste v nějakém záchvatu nakoupili kopy a leží vám to ve skladu, se dá taky prodat, když k tomu vymyslíte chytrý příběh, který natočíte.


Blogujte, pište, raďte - tvořte si komunitu

Podobnou analogií dojdete k blogu. Nebo vám to někdo chytrý poradí. Pište blog a raďte vašim zákazníkům. Když prodáváte rybářské potřeby, pište o novinkách v oboru rybaření, mapujte zajímavé aktivity, které s oborem souvisí. Pokud prodáváte módu, pište o tom, co se děje ve světě módy, raďte svým klientkám, co se hodí k jejich postavě. To všechno je správně. Nepolevujte, protože taková aktivita vám z dlouhodobého hlediska přinese krásné výsledky a vaši zákazníci se k vám budou vracet. Budete jim totiž dávat nějakou přidanou hodnotu. Ale ani to nestačí. Investujte pozornost do popisků. Nekopírujte slepě produktové popisky od výrobce. A jak tedy na to?


Poznejte své produkty

Vyzkoušejte si produkty sami na sobě. Pokud to samé zboží prodává i konkurence, vydejte se na průzkum. V komentářích uživatelů mohou být poklady. Zjistíte, na co se uživatelé ptají, co je zajímá, co jim není jasné. Když odpovědi na své otázky najdou právě u vás, máte vyhráno. Jestli ty otázky zodpovíte v produktovém videu, nebo o tom napíšete smysluplný text, to už je jedno. Vlastně doporučuji udělat obojí. Já jsem třeba typ, co raději čte. Ale čím dál více publika vyhledává videa. Jak se říká "ukázaná platí". Tím spíš při online nakupování. Nejenže svým zákazníkům dáváte informace, které chtějí, ale budujete si s nimi důvěrný vztah. Protože když "ukážete" JAK to funguje, zákazník vám bude věřit. Bude vám věřit, že znáte produkt a bude vám věřit, že cena odpovídá i hodnotě.


Hodnota není cena a užitečnost není soubor parametrů

V náhledu či seznamu produktů jednou či dvěma větami shrňte tu nejvýznamnější hodnotu produktu. Prodáváte elektroniku?

Telefon se vejde do ruky, baterka dlouho vydrží, utáhne i náročnější hry a navíc je v dostání v mnoha barvách.

Pokryli jsme tři významné technické údaje - velikost, kapacitu baterie a výkon procesoru, ale také jsme zdůraznili, že telefon si lze koupit v mnoha barvách, takže si vybere žena, muž, mladý, starý, akční nebo konzervativec.

V samotném produktovém popisu začněte právě užitkem. Přetavte cenu v hodnotu. Dejte zákazníkovi důvod přemýšlet nad skutečným užitkem, který pro něj produkt bude mít. Samotné "tvrdé" parametry potom strukturovaně vypište pod popis užitku. Ale i u parametrů platí - buďte konkrétní.

Pokud výrobce udává, že svíčka vydrží hořet tři hodiny, klidně napište, že jste to zkoušeli a vydrželo to 2,5 hodiny. Je lepší, když to napíšete vy a ukážete zákazníkovi, že vám záleží na jeho dobré zkušenosti, než když vám pak zákazník do recenze napíše, že uvádíte nepřesné údaje.


Recenze

Spousta eshopů se recenzí bojí. Je to jen v hlavě. Je potřeba vnímat recenze jako retenční nástroj a negativní hodnocení je pro vás jen a jen další příležitostí pro kontakt se zákazníkem. Dobré hodnocení produktu i eshopu vám pomáhá. Pokud vám někdo udělí neutrální nebo dokonce negativní hodnocení, zkousněte své ego a pracujte s výzvou. Odepište zákazníkovi a zjistěte, co je skutečnou příčinou jeho negativního hodnocení. Ukažte, že vás situace mrzí, hledejte možnost řešení. Neříkám tím však, že máte hned kompenzovat nebo nahrazovat údajnou nekvalitu, kterou zákazník popisuje. Jděte do hloubky. Pokud zákazníka dohledáte ve své bázi i s telefonem, zavolejte mu. Milý zákazníku, řekni mi, v čem byl problém. Byl problém ve zboží? Potřebuji se to dozvědět, abych zvážil změnu dodavatele. Byl problém v komunikaci s mými lidmi? Potřebuji to vědět, abych to s kolegy probral. Normální lidský přístup, jaký byste vy sami v takové situaci. Stojí to čas a peníze. Ale mnohonásobně se vám to vrátí v zákaznické zkušenosti a následné spokojenosti.


Emoce a příběhy

Řekněte svým zákazníkům, proč si mají vybrat zrovna ten či onen produkt. Proč jste si ho vybrali vy? Proč jste si právě vy vybrali tento produkt, který chcete svým zákazníkům prodávat? Buďte osobní a autentičtí. A jde to opravdu všude. Jak zní: Střešní tašky ABC jsou vyrobeny z vysoce odolného materiálu, který odpovídá standardizovaným ISO normám a proto mají garantovanou životnost 100 let. A jak zní?

Vybrali jsme pro Vás nadčasové a elegantní střešní tašky ABC, protože Váš domov ochrání po dlouhých 100 let.

To, že ty tašky mají nějaké parametry a odpovídají nějakým normám napište pod text. Nejdřív musíte zákazníka zaujmout informací, která je pro něj důležitá nebo užitná - HODNOTA. Vyprávějte lidem příběhy. Lidé milují příběhy a dokáží se s nimi ztotožnit. Těžko se ztotožní se soupisem suchých a studených parametrů. Těžko si zákazníci představí, že mají na střeše cosi, co má nějakou normu a je to z nějakého materiálu.


Dávejte informace do kontextu a souvislostí, protože tím zákazníkovi usnadníte jeho rozhodování. Nešetřete na textech, protože když u vás zákazník najde informace, neodejde je hledat jinam. Ale také to nepřehánějte. Texty pište strukturované, přehledné a podávejte je srozumitelně. Sebelepší SEO vám nepomůže prodat, pokud texty na vašem eshopu budou vypadat, jakoby je psal generátor náhodných vět. Proto je lepší investovat do kvalitní copywritera, která zná principy SEO, než si platit SEO specialistu, který neumí psát. Samozřejmě značka ideál je když máte super kombinaci COPY a SEO. Ale pokud začínáte, tak víc než cokoli pamatujte - buďte jiní, autentičtí a pracujte na tom, aby si vás lidé pamatovali a chtěli se s vámi ztotožnit. Aby žili vaši značku.


#copywriting #SEO #eshop #marketing #blog #produkty

Máte něco na srdci?

Můžete mi poslat email:

lucie.zitt@email.cz

Lucie Zitterbartová

IČ: 74515241

Nebo mne jednoduše najdete na všemožných sociálních sítích.

  • Facebook - Black Circle
  • Twitter

© 2019 by Lucie Zitterbartová. Česká Republika/Praha. Proudly created with Wix.com