Máte něco na srdci?

Můžete mi poslat email:

lucie.zitt@email.cz

Lucie Zitterbartová

IČ: 74515241

Nebo mne jednoduše najdete na všemožných sociálních sítích.

  • Facebook - Black Circle
  • Twitter

© 2019 by Lucie Zitterbartová. Česká Republika/Praha. Proudly created with Wix.com

  • Lucie

Pilulka na štěstí aneb "proč nefunguje reklama na netu"

Aktualizace: 17. úno 2019

Způsobů jak sebe nebo svoji firmu propagovat v onlině světě je nespočet. Velké a střední firmy, za kterými stojí zkušení markeťáci, moc dobře vědí, že jeden kanál nestačí. Každá trochu větší firma nebo známější freelancer moc dobře ví, že na své propagaci musí tvrdě makat a využívat mix všech dostupných online kanálů. Nestačí mít jenom webové stránky. Je potřeba mít web, který propagujeme na Facebooku, Instagramu a dalších kanálech.

Teď už mám web, tak začnu vydělávat.

Je zvláštní, že z pozice uživatelů a konzumentů všemožného obsahu nějak přirozeně hledáme informace o tom, co nás zajímá, všude možně. Ale pokud jde o naši vlastní propagaci, hledáme nějaké univerzální pilulky na štěstí. To přesně vídám u svých klientů. Je úplně jedno, jestli se jedná o kosmetický salon, schopného truhláře nebo třeba menší firmu. Všichni mají jedno společné. "Webovky jsou drahé a nic mi nepřinášejí. Reklama na sociálních sítích nefunguje." tvrdí mi nezávisle na sobě. Takový ten pocit: "Tak, teď mám web a ono to půjde samo". Jenže ono se samo nic dít nezačne. Nikdy. Vážně.

Web je Váš virtuální obchůdek nebo kancelář pro komunikaci s klienty.

Web by měl být jediným místem pravdy. Je důležitým informačním centrem, kde se o vás má zákazník nebo dodavatel dozvědět vše potřebné, aby se rozhodl, zda s vámi chce spolupracovat. Web je často jediná platforma, kterou dokážete vždy a za každých okolností měřit a zjišťovat, co vaše návštěvníky skutečně zajímá nebo nezajímá. Web je Vaší kanceláří nebo obchůdkem, kde chcete svého zákazníka mít a tam s ním chcete komunikovat.


Neříkám, že řešit SEO a další věci nemusíte. Naopak. To je vaše investice do budoucna. Kvalitní texty, fotky, vzhled vašeho webu, to vše rozhoduje, zda získáte nového zákazníka. Ale když začínáte, potřebujete víc než to. Potřebujete plán, co s hotovým webem dál, aby se něco dít začalo. Aby se vám čas a peníze, které do tvorby webu investujete, zase vrátily.


V dnešní době je to ale málo. Investice do reklamy za upřednostnění vašeho webu ve výsledcích vyhledávání může být poměrně vysoká. I když budete mít vyšperkované SEO, všechna metadata, prolinky a klíčová slova, trvá několik týdnů až měsíců, než vás vyhledávač posune na přední příčky. Zajisté jsou obory, kde konkurence ještě stále není tak vysoká, leč takových oborů je vskutku málo.


Neříkám, že řešit SEO a další věci nemusíte. Naopak. To je vaše investice do budoucna. Kvalitní texty, fotky, vzhled vašeho webu, to vše rozhoduje, zda získáte nového zákazníka. Ale když začínáte, potřebujete víc než to. Potřebujete plán, co s hotovým webem dál, aby se něco dít začalo. Aby se vám čas a peníze, které do tvorby webu investujete, zase vrátily.

Vlasy si také necháte ostříhat od kadeřníka. Web si nechte udělat od odborníka.

Práce na webu je nikdy nekončící sled různých drobností a detailů, které budete chtít pořád vylepšovat a reagovat tak na novinky ve vašem oboru, na vaši konkurenci i na novinky v oblasti web designu jako takovém. Když přemýšlíte o novém webu nebo chcete vylepšit ten stávající, najděte si specialistu, který vám pomůže. Existují freelanceři, kteří vám s webem a marketingovou strategií pomohou "za pár kaček". Jak budete postupně růst vy i vaše podnikání, můžete se postupně rozvíjet i v oblasti marketingu a od freelancera přejít třeba pod křídla agentury, která má na každou dílčí část specialistu.


Je to jako se vším. S nemocí jdete k lékaři, se smlouvou jdete za právníkem a svůj účes svěříte kadeřníkovi. Každý umí něco a marketing není disciplína pro každého. Nehledejte univerzální pilulku na štěstí. Hledejte cesty a řešení.


#webdesign #marketing #Facebook #Linkedin #Instragram #reklama #UXdesign #copywriting #SEO