• Lucie

LinkedIn Summit 2019 za námi :)

Linkedin Summit Martina Hoška pro mne byl dlouho akcí, na kterou jsem původně ani nechtěla jít. Tím spíš, že výsledky z dlouho avizovaného megavýzkumu pro mne byly spíš zklamáním a za mne se nestalo nic nového a objevného a tak jsem si tak nějak uplivla i na chystaný summit. No a když potom Toto je CorpoRAT avizoval, že jde taky, tak trochu jsem se hecla, že si z toho udělám takový lov na krysu.

S o to větší chutí ale tento Martinův počin pochválím. Ono totiž pindat umí kde kdo a já jako správná a typická ženská bych našla kde co, co by se dalo akci vytknout a na čem by se dala postavit krásná negativní recenze. Ale jak jsem tam tak seděla, došlo mi několik docela důležitých pointů a ráda se o ně podělím.


Organizace eventu

Já v životě zatím organizovala pár malinkatých akcí pro zákazníky, malé workshopy pro deset lidí, komunitní srazy herních fanoušků a naposledy třeba Dětský den pro zaměstnance T-Mobile a veřejnost v Lounech. Něco organizovat znamená, že musíte myslet asi na miliardu věcí, a každý ví líp jak vy, co by udělal jinak a líp, než jste to udělali vy. Ale to, že kvůli tomu tři dny nespíte, na poslední chvíli vás vypeče nějaký dodavatel nebo se prostě někde něco posere, protože prostě může, to už nikdo nevidí. A vy to musíte ustát a tvářit se, že všechno běží podle plánu. Takže zorganizovat tuhle akci pro 150 lidí, domluvit všechny ty řečníky, to supr papání, co tam bylo - Martine, bylo to dobrý.


Spíkři z Linkedinu a data z průzkumu #fenomenLinkedin

Na konferenci jsme měli možnost vyslechnout Sepideh Dundon (Partner Manager EMEA, LinkedIn), Laru Julio (Market Development Manager EMEA, LinkedIn) - mimochodem kadence její mluvy byla brutální, Dmitryho Krajnova (Senior Account Director, LinkedIn) a Ivanu Židovou (Partner for businesses in Czech Republic and Slovakia, LinkedIn). Už nějakou chvíli si uvědomuji, že patřím mezi "Master Users" a informace, které jsem dnes slyšela nebyly pro mne.


Ostatně s tím souvisí i ta data z průzkumu #fenomenlinkedin. Linkedin má 1,5mil. profilů a z toho se odhaduje, že skutečně aktivních uživatelů je něco kolem 0,5 mil. Martinůvprůzkum je vzorek na cca 2300 lidech, a prostě ať na to koukám, jak na to koukám, ta data prostě nejsou relevantní na celý český Linkedin, nýbrž odráží komunitu, kterou kolem sebe má Martin.


Jenže to, že sem Martin dostal lidi z UK a Dublinu z Linkedinu a to, že se pustil do studie #fenomenlinkedin je hrozně důležité a napadlo mě to dnes, když jsem tam seděla. Pokud vím, žádná jiná země nemá tak silnou komunitu, ze které by vzešel nápad na uspořádání "komunitního srazu". Znamená to, že i díky dnešnímu summitu i díky té studii se začíná ta sociální bublina profesionálů na Linkedinu rozšiřovat a že se v ČR daří budovat sociální síť, kde lze s lidmi komunikovat napříč širokým společenským, sociálním, a profesním spektrem a nevím jak pro vás, ale pro mě je to nesmírně obohacující a velice snadno a rychle si rozšiřuji obzory. Znamená to, že i lidé přímo v Linkedinu si uvědomují, jak silná a zajímavá komunita tady vznikla a cítím, že dnešní počin by do budoucna mohl mít pozitivní dopad na to, jakým směrem se bude platforma Linkedinu vyvíjet dál. A to nemluvím o tom, že v sále byla veliká spousta lidí, kteří netráví svůj čas s mobilem v ruce a takto ucelené informace o této síti a síle jejího potenciálu, který přináší, pro ně byly zjevně velice přínosné.


Věřím tomu, že další taková konference už i nám "pokročilým" uživatelům přinese ty tolik žádané insighty, které budou skutečně kopírovat chování českých a slovenských uživatelů a budou platné právě našim marketingovým, obchodnickým i HR potřebám.


Druhá polovina summitu a velká překvapení

V druhé půlce dne se na řadu dostali spíkři, kteří mě donutili koncentrovat se na přednášku a přestat se věnovat lustrování profilů a odhadování, kdo je asi tak Krysa. Denis Zamaletdinov (Digital Branding, Kaspersky Lab) mi přinesl spoustu inspirace pro moji vlastní práci pro T-Mobile a nasadil mi spoustu brouků do hlavy. Zajímavé náměty na téma budování brandu v HR a ukázka neuvěřitelně sympatické kampaně. Dala jsem si tu práci a VIDEO si vygůglila.


Velice zajímavá prezentace Kaspersky Lab o budování HR Brandu

Dalším příjemným překvapením byl Radek Špicar (Svazu průmyslu a dopravy, víceprezident). To jak a o čem mluvil mi přišlo sympatické. Líbila se mi ta sebereflexe dovnitř oblasti průmyslu, který je velice konzervativní a nejednou jsem to v minulosti pocítila jako obchodnice. Líbilo se mi, jak mluvil o Průmyslu 4.0 jako o příležitosti posouvat Česko dopředu. Líbilo se mi, že příjemným a neagresivním způsobem nabourával stereotypy o budoucích milionech nezaměstnaných, protože P4.0. Bylo to osvěžující a jistě si dnes vysloužil několik zdatných Linkediních stalkerů mně nevyjímaje.


Poslední vystupující dnes ale tak trochu zbořil můj vesmír jak po profesní tak po osobní stránce. Jsem téměř 40ti letá koza, co si dělá pupínky z toho, že má natočit video nebo odprezentovat své myšlenky před publikem a tady si nakráčel na pódium před těch 150 dospělých profíků teprve 16ti letý kluk a začal tam vykládat o tom, jak on používá Linkedin a proč. Jakub Zegzulka, pravděpodobně budoucí Product Designer, dnes překvapil nejenom mě a sklidil za svůj výstup zasloužený aplaus. To co mě ale dostalo nebylo to, že "puboš" umí používat Linkedin. To je toho. Ale zdrtil mě zejména jako rodiče. Mám doma 14tiletého syna, který je žákem sedmé třídy základní školy. Jestli se jeho zájem o svět a dění kolem sebe bude i nadále vyvíjet tak jako dosud, tak přes veškeré své rodičovské snahy, mohu konstatovat, že v 16ti letech bude určitě přemýšlet o úplně jiných věcech, než o své budoucí kariéře, natož aby se na ni proaktivně připravoval pomocí různých stáží, prací na různých projektech a tvořením dostatečně hodnotné sítě kontaktů, které mu do budoucna jistě zajistí, že ještě nebude mít dostudováno a už bude vydělávat zajímavé peníze na zajímavých projektech s profíky ve svém oboru. Jakub mi dnes ukázal, že i takto mladí lidé to mohou mít v hlavě srovnané a umí o své budoucnosti přemýšlet v dlouhodobém horizontu a jít si za svým. Během jeho vystoupení jsem si v duchu položila otázku "Co do prčic dělám blbě při výchově svého puberťáka, že mu je zatím všechno tak nějak u řiti a co bych naopak měla ještě udělat proto, abych to změnila?"


A co lov na Krysu?


Lov na Krysu

Inu, Krysa uprchla. A vlastně je to tak asi dobře. Ačkoliv v rámci stihomamu mám tři podezřelé pány, kteří se na mě opakovaně potutelně usmívali. Ale jak říkám, stihomam je prevít, takže je možné, že se na mě smáli jen tak, nebo že to byl někdo, koho vlastně z LI znám, ale profilovky matou. Jak v průběhu dne někdo sdílel "LinkedIn Summit je jako sraz spolužáků po 20 letech. Víte, že ty lidi znáte, ale tak trochu nevíte, kdo je kdo." Takže je vlastně i možné, že ti pánové se nesmáli na mě ale na někoho, kdo stál za mnou. :D

Abych to tak shrnula, nelituji. Jsem ráda, že i přes moje počáteční obavy a velice negativní postoj vůči této akci, že tím zbytečně zabiju jeden den, jsem se na akci byla podívat a něco mi to dalo a podle spokojených výrazů účastníků si troufám říct, že si každý našel to svoje.


Mějte prima den.

Máte něco na srdci?

Můžete mi poslat email:

lucie.zitt@email.cz

Lucie Zitterbartová

IČ: 74515241

Nebo mne jednoduše najdete na všemožných sociálních sítích.

  • Facebook - Black Circle
  • Twitter

© 2019 by Lucie Zitterbartová. Česká Republika/Praha. Proudly created with Wix.com