• Lucie

Kvantita nebo kvalita

Pokud poskytuji nějakou službu nebo vyrábím produkt, potřebuji si nejdřív ověřit, že je funkční a tedy kvalitní. A otestovat to na prvních zákaznících.


Když jsem si jistá, že mám podchycenou kvalitu, mohu řešit kvantitu. Tedy řízeně zvyšovat prodej. Za mne je to jediná možná cesta (u)řiditelného růstu. Mám jistotu, že do světa mezi lidi nepošlu hromadu zmetků nebo mizerně navrženou službu. Nechci si kazit reputaci jenom proto, že jsem lpím na okamžitém výsledku a výdělku.


Tímto principem řídím strategii obsahového marketingu pro sebe i klienty. Neslibuji na začátek závratná čísla. Neslibuji tisíce nových kontaktů a stovky a desítky obchodních příležitostí čili leadů.


Chci mít jistotu, že práce, kterou pro klienta odvedu, přinese přidanou hodnotu v podobě kvalitních a tedy i kvalifikovaných leadů.


To znamená takové obchodní kontakty, které už za klientem přijdou s poptávkou. Takové kontakty, které už klienta znají, vědí co dělá.


Moje strategie klientům neslibuje stovky a tisíce neznámých kontaktů, které musí obchodníci zdolávat podobně jako Mount Everest a doufat, že při výstupu k cíli se nic nepodělá.


Moje strategie usnadňuje byznysu život, protože:

  • zkracuji dobu prodejního cyklu

  • zvyšuji prostor pro byznys s vyšší marží

  • pomáhám obsahem předcházet zbytečným námitkám

  • snižuji čas strávený na neefektivních schůzkách "na studeno"

Obchodničina je náročná disciplína. Říká se o nás, že jsme egomaniakální a sebestřední. Obchodničina je však disciplína pro silné osobnosti. Obchodník ve své praxi musí každý den několikrát čelit odmítnutí. Musí se umět vypořádat negativními a uzavřenými postoji potencionálních klientů. Musí své budoucí klienty umět zaujmout a nadchnout pro věc. Obchodnické ego dostává na frak i několikrát denně. Tím spíš při domlouvání nových schůzek.


Kdysi mi můj bývalý šéf omlátil o hlavu, že dobrý obchodník zvládne za den i 100 telefonátů (tzv. cold callů) , přičemž úspěšnost by se měla pohybovat někde kolem 20 - 30 %. Kdysi jsem si zaplatila školení na telefonování s pocitem, že jsem tragéd a že to neumím. Když mi tehdy lektor Miroslav Princ osvětlil, že má dlouhodobá úspěšnost v disciplíně cold callingu 37 % je nadstandardní výkon, došlo mi že chyba je jinde.


Nebyl problém dostat se na schůzku. Měla jsem v malíčku všechny ty triky a fígle, které mě učili zkušenější kolegové nebo různí lektoři na školeních obchodnických dovedností. Problém byl právě v tom, že všechny moje kontakty byly studené, nucené a musela jsem vymýšlet spousty dalších metod a fíglů, jak z takové schůzky udělat byznys. A přitom všem jsem se musela neustále psychicky vyrovnávat s pocitem neúspěchu. S tlakem šéfa. S posměchem některých kolegů. Připadala jsem si jako totální looser a přitom jsem tušila, že to prostě musí jít i jinak.


Začala jsem používat LinkedIn. Prvně jsem zde hledala správné lidi. Potřebovala jsem překonat bariéru asistentek a recepčních, které mne pravidelně dělily od ředitelů, se kterými jsme potřebovala komunikovat. A na LinkedInu jsem je našla. Když jsem pochopila, že tato platforma funguje na principu sdílení obsahu, jako copywriterovi mi došlo, jaký potenciál přede mnou leží.


Mám všechny ty klíčové osoby na jednom místě. A je otázkou času, kdy se zapíšu do jejich podvědomí. Mohu sledovat, co sledují a komentují oni sami a "skamarádit se s nimi". Už to nebudou cizí lidé. Už nebudu další otravná obchodnice, co je okrade o hodinu času produktovou přehlídkou.


Začala jsem gůglit a začala si zjišťovat informace o spojení copywritingu a obchodu. Logicky jsem musela dojít k obsahovému marketingu. Svět mi najednou začal dávat smysl. Spojily se dvě věci, které miluju a které umím.


Obsahový marketing je cesta k budování osobního i firemního brandu. Skrze kontinuální a konzistentní komunikaci s cílovým publikem udržujete a budujete pozitivní vztah ke značce, k sobě. Na sítích, na webu, na blogu, v newsletterech nebo třeba ve videu či podcastu. :)


Máte něco na srdci?

Můžete mi poslat email:

lucie.zitt@email.cz

Lucie Zitterbartová

IČ: 74515241

Nebo mne jednoduše najdete na všemožných sociálních sítích.

  • Facebook - Black Circle
  • Twitter

© 2019 by Lucie Zitterbartová. Česká Republika/Praha. Proudly created with Wix.com