Máte něco na srdci?

Můžete mi poslat email:

lucie.zitt@email.cz

Lucie Zitterbartová

IČ: 74515241

Nebo mne jednoduše najdete na všemožných sociálních sítích.

  • Facebook - Black Circle
  • Twitter

© 2019 by Lucie Zitterbartová. Česká Republika/Praha. Proudly created with Wix.com

  • Lucie

Co na FB a Linkedin? 5 tipů

1. Fotografie a videa

Ukázka poutavého a originálního obrázku s vysokým přirozeným zásahem

Často od klientů slýchám, že nejvíc fungují obrázky a videa. A světe div se, ony opravdu fungují nejvíc. Oči diváka přitáhnou zejména barevné a spíše světlejší obrázky. Videa by měla být k věci, spíše kratší a pokud možno s titulky. Někdy se uživatel na video sice může podívat, ale pouze bez zvuku a v takovou chvíli díky titulkům neztratíte diváka a třeba i budoucího zákazníka.


Jenže není obrázek jako obrázek a není video jako video. Když začínám spravovat obsah zákaznického profilu, často slýchám "hlavně ať máme hodně lajků". Na mou otázku "proč" už často nedostanu odpověď a nebo "aby to nevypadalo blbě". Takto je to vlastně s veškerým obsahem.


Pokud dáváte obsah na Facebook, chcete přeci, aby Vám to přinášelo zákazníky, pokud na Linkedin, chcete buď zákazníky nebo získávat zajímavé kontakty.


Obrázky i videa by se vždy měla týkat Vašeho oboru nebo Vaší osoby. Pokud prodáváte finanční služby nebo pečete skvělé dorty, tak obrázek roztomilé kočičky nebo vtipné video Vám sice přitáhne mnoho pozornosti, ale naprosto nerelavantní. Možná získáte tisíce či stovky lajků, ale žádného zákazníka.


2. Vizualizované texty a citáty


Dnes je velice populární sdílet zajímavé či krásné obrázky a fotky spolu s nějakým hlubokomyslným textem nebo citátem nějaké slavné osobnosti. Dejte si však pozor na originalitu a autentičnost. V poslední době se strhl např. trend "10 years challenge". Jedná se o dvojici fotek stejné osoby či věci v roce 2009 a nyní v roce 2019. Jedná se o poměrně virální záležitost - tedy o to, že to uživatelé sdílí sami a v masivním měřítku. Jsou to jednorázové aktivity, které rychle nabudou na popularitě, ale stejně rychle je uživatelé hodnotí jako "otravné". Každý by měl zvážit, nakolik je pro jeho obor a zaměření vhodné se pouštět do takových akcí.


Pokud už těmto trendům podléháte, vždy dbejte na to, aby Váš příspěvek byl pod hlavičkou Vaší stránky a nebyl jenom "přesdílený". Dávejte si pozor na gramatické chyby, které se v tomto typu příspěvků velice často objevují a uživatelé i firmy je často okopírují včetně chyby.


3. Rozhodněte lajkem


Docela zajímavá výzva k akci pro Vaše fanoušky je dát jim na výběr z nějakých možností. Pokud třeba prodáváte dorty, vyfotíte dva pěkné narozeninové dorty vedle sebe na fotky a palec nahoru hlasuje pro jeden a smajlík pro druhý dort. To samé jde udělat de facto s jakýmkoli tématem. Lidé jsou sociální a obecně vzato se rádi podílejí na nějakém rozhodnutí. Snadné a učinné.


4. Sdílej a staň se fanouškem


Výzva k akci zaměřená na sběr nových fanoušků. Zdá se to jednoduché, leč správné cílení takového příspěvku není snadné. Opět zde narážíme na úskalí, proč chceme nové fanoušky a je opravdu dobré si tuto aktivitu dobře promyslet. Vaši základnu fanoušků chcete rozšířit pro získání většího okruhu budoucích zákazníků. Proto by taková aktivita měla přímo souviset s Vašimi službami. Lákadlem může být i nějaká odměna v podobě produktu či službu, kterou propagujete.


Takový vítěz se může stát nejen Vaším budoucím spokojeným platícím zákazníkem, ale bude -li spokojený, přirozeně k Vám přivede další platící uživatele.


5. Příspěvky na aktuální témata


I zde se dostáváme ke zdánlivě snadné disciplíně, leč můžete zde napáchat víc škody než užitku. Je potřeba buď velice dobře znát svoji cílovku nebo reagovat na neutrální témata. Tyto příspěvky mívají velký emocionální náboj a stejně jako můžete fanoušky získat, můžete jich i mnoho ztratit.


Vhodné je vytvořit zajímavý článek na blog nebo jen textový příspěvek spolu s fotografií na dané téma. Zejména události jako jsou různé svátky, sportovní události nebo významné společenské události přímo vybízejí k vytvoření poutavého příspěvku, který ale přiměje Vaše fanoušky zvažovat nákup.


Facebook i Linkedin mají ohromnou sílu a je jenom na Vás, jak ji využijete. Vždy je dobré se zamyslet a vytvořit si plán příspěvků alespoň na půl roku dopředu, protože potom o Vás Vaši fanoušci vždy uslyší a nezapomenou na Vás. A pokud si přeci jenom nevíte rady, vždycky mi můžete napsat a nějaké tipy vymyslíme společně.


#Facebook #LinekdIn #reklama #marketing #obchod #prodej